خدمات تلفن همراه
دسته بندی موضوعی احکام شرعی - آمیزش
نرم افزارهای رایگان تلفن همراه
بازی و سرگرمی
قرآن
مفاتیح
نهج البلاغه
صحیفه سجادیه
اوقات شرعی
مسائل شرعی
گنجینه معنوی
آشپزی
مناسبت ها
الحان قرآن
صحیفه نور امام خمینی ره
پنل عضویت
1-آميزش با حائض
وجوب کفاره برای مردی که با زن حائض زنا کند و یا با زن حائض نامحرمی به گمان اینکه عیال اوست جماع کند
460 - اگر مرد با زن حائض زنا کند یا با زن حائض نامحرمی به گمان اینکه عیال خود او است جماع نماید، احتیاط واجب آن است که کفاره بدهد.
ترجیح داشتن صدقه برای کسی که نمی تواند کفاره جماع با حائض را بدهد
461 - کسی که نمی تواند کفاره بدهد، بهتر آن است که صدقه ای به فقیربدهد. و اگر نمی تواند، بنابر احتیاط واجب باید استغفار کند، و هر وقت توانست باید کفاره بدهد.
وجوب ادای کفاره جماع با حائض بعد از تمکن
461 - کسی که نمی تواند کفاره بدهد، بهتر آن است که صدقه ای به فقیربدهد. و اگر نمی تواند، بنابر احتیاط واجب باید استغفار کند، و هر وقت توانست باید کفاره بدهد.
وجوب استغفار برای کسی که نمی تواند کفاره جماع با حائض را بدهد
461 - کسی که نمی تواند کفاره بدهد، بهتر آن است که صدقه ای به فقیربدهد. و اگر نمی تواند، بنابر احتیاط واجب باید استغفار کند، و هر وقت توانست باید کفاره بدهد.
2-آميزش با حيوان
نجس بودن بول و غائط حیوانی که انسان با او نزدیکی کرده باشد
86 - بول و غائط حیوان نجاستخوار، نجس است . و همچنین است بول و غائط حیوانی که انسان آن را وطی کرده ، یعنی با آن نزدیکی نموده ، و گوسفندی که استخوان آن از خوردن شیر خوک ، محکم شده است .
3-آميزش با حيوانات
لزوم غسل و وضو اگر با حیوانی آمیزش کند و منی بیرون نیاید و قبلا هم وضو نداشته باشد
351 - اگر نعوذ بالله حیوانی را وطی کند یعنی با او نزدیکی نماید و منی از اوبیرون آید غسل تنها، کافی است . و اگر منی بیرون نیاید، چنانچه پیش از وطی وضوداشته باز هم غسل تنها کافی است ، و اگر وضو نداشته ، احتیاط واجب آن است که غسل کند، وضو هم بگیرد.
4-آميزش با مستحاضه
جواز نزدیکی شوهر با مستحاضه بعد از انجام غسل
428 - رفتن در مسجد مکه و مدینه و توقف در سایر مساجد و خواندن سوره ای که سجده واجب دارد برای زن مستحاضه اشکال ندارد، ولی نزدیکی شوهر با او بنابراحتیاط واجب در صورتی حلال می شود که غسل کند، اگر چه کارهای دیگری را که برای نماز واجب است ، مثل وضو و عوض کردن پنبه و دستمال انجام نداده باشد.
5-آميزش با نابالغ
حرام شدن زن نابالغ اگر شوهر او را افضا کند
2410 - اگر کسی دختر نابالغی را برای خود عقد کند و پیش از آنکه نه سال دختر تمام شود، با او نزدیکی و دخول کند، چنانچه او را افضا نماید هیچ وقت نباید با او نزدیکی کند.
6-آميزش با همسر
حرمت ترک آمیزش با زن بیش از چهار ماه
2422 - شوهر بیش از چهار ماه نباید نزدیکی با متعه خود را ترک کند.
7-آميزش باحائض
عدم وجوب کفاره برای وطی در دبر زن حائض
453 - وطی در دبر زن حائض ، کفاره ندارد.
8-آميزش بعد از حيض
استحباب ترک آمیزش پیش از غسل حیض
467 - بعد از آن که زن از خون حیض ، پاک شد، اگر چه غسل نکرده باشد، طلاق اوصحیح است ، و شوهرش هم می تواند با او جماع کند. ولی احتیاط مستحب آن است که پیش از غسل از جماع با او خودداری کند. اما کارهای دیگری که در وقت حیض بر او حرام بوده مانند توقف در مسجد و مس خط قرآن ، تا غسل نکند بر او حلال نمی شود.
جواز آمیزش جنسی بعد از پاک شدن از حیض و قبل از غسل
467 - بعد از آن که زن از خون حیض ، پاک شد، اگر چه غسل نکرده باشد، طلاق اوصحیح است ، و شوهرش هم می تواند با او جماع کند. ولی احتیاط مستحب آن است که پیش از غسل از جماع با او خودداری کند. اما کارهای دیگری که در وقت حیض بر او حرام بوده مانند توقف در مسجد و مس خط قرآن ، تا غسل نکند بر او حلال نمی شود.
9-آميزش جنسى - ميسور نبودن غسل
جواز آمیزش جنسی با همسر اگر چه بداند ناچار است تیمم کند
353 - کسی که نمی تواند غسل کند ولی تیمم برایش ممکن است ، بعد از داخل شدن وقت نماز، بدون جهت با عیال خود نزدیکی کند، اشکال دارد. ولی اگر برای لذت بردن یا ترس از برای خودش باشد اشکال ندارد.
10-آميزش حرام
حرام بودن نزدیکی با زن در حال نفاس
514 - طلاق دادن زنی که درحال نفاس می باشد، باطل است ، و نزدیکی کردن با اوحرام می باشد. و اگر شوهرش با او نزدیکی کند، احتیاط واجب آن است به دستوری که دراحکام حیض گفته شد، کفاره بدهد.
11-آميزش در حيض
حلال زاده بودن فرزندی که نطفه اش در روزه رمضان یا حیض بسته شود
2462 - هر گاه مرد در روزه ماه رمضان یا در حال حیض زن ، با او نزدیکی کندمعصیت کرده ولی اگر بچه ای از آنان به دنیا آید، حلال زاده است .
12-آميزش در دبر
عدم وجوب کفاره برای وطی در دبر زن حائض
453 - وطی در دبر زن حائض ، کفاره ندارد.
13-آميزش در رمضان
کفاره آمیزش روزه دار در رمضان با رضایت زن
1678 - اگر روزه دار در ماه رمضان با زن خود که روزه دار است جماع کند، چنانچه زن را مجبور کرده باشد، کفاره روزه خودش و روزه زن را باید بدهد، و اگر زن به جماع راضی بوده ، بر هر کدام یک کفاره واجب می شود.
کفاره آمیزش روزه دار در رمضان با کراهت و اجبار زن
1678 - اگر روزه دار در ماه رمضان با زن خود که روزه دار است جماع کند، چنانچه زن را مجبور کرده باشد، کفاره روزه خودش و روزه زن را باید بدهد، و اگر زن به جماع راضی بوده ، بر هر کدام یک کفاره واجب می شود.
حلال زاده بودن فرزندی که نطفه اش در روزه رمضان یا حیض بسته شود
2462 - هر گاه مرد در روزه ماه رمضان یا در حال حیض زن ، با او نزدیکی کندمعصیت کرده ولی اگر بچه ای از آنان به دنیا آید، حلال زاده است .
14-آميزش در روزه
بطلان روزه در پی جماع گرچه منی بیرون نیاید
1584 - جماع روزه را باطل می کند، اگر چه به مقدار ختنه گاه داخل شود و منی هم بیرون نیاید.
عدم بطلان روزه با آمیزش بکمتر از ختنه گاه و بدون خروج منی
1585 - اگر کمتر از مقدار ختنه گاه داخل شود و منی هم بیرون نیاید، روزه باطل نمی شود، ولی کسی که آلتش را بریده اند اگر کمتر از ختنه گاه را هم داخل کند، روزه اش باطل می شود.
عدم بطلان روزه در صورت شک در دخول
1586 - اگر شک کند که به اندازه ختنه گاه داخل شده یانه ، روزه او صحیح است . و کسی که آلتش را بریده اند، اگر شک کند که دخول شده یا نه ، روزه او صحیح است .
باطل نشدن روزه با آمیزش سهوی یا باکراه
1587 - اگر فراموش کند که روزه است و جماع نماید، یا او را به جماع مجبورنمایند، به طوری که از خود اختیاری نداشته باشد، روزه او باطل نمی شود. ولی چنانچه در بین جماع یادش بیاید یا دیگر مجبور نباشد، باید فورا از حال جماع خارج شود، و اگر خارج نشود، روزه او باطل است .
15-آميزش درحال نفاس
حرام بودن نزدیکی با زن در حال نفاس
514 - طلاق دادن زنی که درحال نفاس می باشد، باطل است ، و نزدیکی کردن با اوحرام می باشد. و اگر شوهرش با او نزدیکی کند، احتیاط واجب آن است به دستوری که دراحکام حیض گفته شد، کفاره بدهد.
لزوم کفاره بنابر احتیاط واجب در صورت نزدیکی با زن در حال نفاس
514 - طلاق دادن زنی که درحال نفاس می باشد، باطل است ، و نزدیکی کردن با اوحرام می باشد. و اگر شوهرش با او نزدیکی کند، احتیاط واجب آن است به دستوری که دراحکام حیض گفته شد، کفاره بدهد.
16-آميزش دررمضان
جایز نبودن نماز با عرقی که در اثر آمیزش در زمان ممتوع مثل روز ماه رمضان به وجود آمده باشد
117 - اگر انسان در موقعی که نزدیکی با زن حرام است مثلا در روزه ماه رمضان ، با زن خود نزدیکی کند، بنابر احتیاط واجب باید از عرق خود درنماز اجتناب نماید.
17-آميزش قبل از طلاق
لزوم انتظار کشیدن برای پاکی دیگر اگر در پاکی نزدیکی کند و بخواهد طلاق دهد
2504 - اگر با عیالش که از خون حیض و نفاس پاک است ، نزدیکی کند و بخواهدطلاقش دهد، باید صبر کند تا دوباره حیض ببیند و پاک شود، ولی زنی را که نه سالش تمام نشده ، یا آبستن است ، اگر بعد از نزدیکی طلاق دهند، اشکال ندارد،و همچنین است اگر یائسه باشد، یعنی اگر سیده است بیشتر از شصت و اگر سیده نیست بیشتر از پنجاه سال داشته باشد.
صحت طلاق در پاکی اگر در همان نزدیکی کند و بهدا معلوم شود آبستن بوده است
2505 - هرگاه با زنی که از خون حیض و نفاس پاک است ، نزدیکی کند و در همان پاکی طلاقش دهد، اگر بعد معلوم شود که موقع طلاق آبستن بوده ، اشکال ندارد.
حکم طلاق مردی که در پاکی با زنش نزدیکی کرده است و سفر کرده است
2506 - اگر با زنی که از خون حیض و نفاس پاک است نزدیکی کند و مسافرت نماید، چنانچه بخواهد در سفر طلاقش دهد، باید به قدری که زن معمولا بعد از آن پاکی ، خون می بیند و دوباره پاک می شود، صبر کند.
18-طلاق بدون آميزش
بائن بودن طلاق سوم زن و طلاق زنی که با شوهرش نزدیکی نکرده است
2522 - طلاق بائن آن است که بعد از طلاق مرد حق ندارد به زن خود رجوع کند یعنی بدون عقد او را به زنی قبول نماید و آن بر پنج قسم است : اول : طلاق زنی که نه سالش تمام نشده باشد. دوم : طلاق زنی که یائسه باشد. یعنی اگر سیده است بیشتراز شصت سال و اگر سیده نیست بیشتر از پنجاه سال داشته باشد. سوم : طلاق زنی که شوهرش بعد از عقد با او نزدیکی نکرده باشد. چهارم : طلاق زنی که او را سه دفعه طلاق داده اند. پنجم : طلاق خلع و مبارات ، و احکام اینها بعدا گفته خواهد شد. و غیراینها طلاق رجعی است ، که بعد از طلاق تا وقتی زن در عده است مرد می تواند به اورجوع نماید.
19-عده در آميزش خطائى
لزوم عده نگهداشتن در صورت نزدیکی با زن نامحرم به خیال اینکه زن واقعی خودش می باشد
2536 - اگر با زن نامحرمی به گمان این که عیال خود او است نزدیکی کند، چه زن بداند که او شوهرش نیست یا گمان کند که شوهرش می باشد باید عده نگهدارد.
لزون عده نگهداشتن اگر زن نداند که زانی شوهر او نیست
2537 - اگر با زنی که می داند عیالش نیست ، زنا کند، چنانچه زن نداند که آن مرد شوهر او نیست ، بنابر احتیاط واجب باید عده نگهدارد.
20-كفاره آميزش
لزوم کفاره بنابر احتیاط واجب در صورت نزدیکی با زن در حال نفاس
514 - طلاق دادن زنی که درحال نفاس می باشد، باطل است ، و نزدیکی کردن با اوحرام می باشد. و اگر شوهرش با او نزدیکی کند، احتیاط واجب آن است به دستوری که دراحکام حیض گفته شد، کفاره بدهد.
مراثی (نوحه) توسط حاج سید رضا نریمانی بمناسبت ایام فاطمیه درباره حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها از سایت راسخون با عنوان سید رضا نریمانی - شب دوم فاطمیه دوم (اسفند 94) - دائم تو مسیر مزار شهدا موندن (شور)
سخنرانی توسط حجت الاسلام والمسلمین حجت الاسلام سید احمد دارستانی درباره دین از سایت راسخون با عنوان چگونگی حفظ پاکی نفس
ادعیه (دعاخوانی) توسط حاج مهدی سماواتی درباره زیارت امین الله از سایت عقیق با عنوان زیارت امین الله
تلاوت توسط استاد محمد محمود طبلاوی درباره 42 - شوری از سایت الکعبه با عنوان الشورى 5-27
مناجات توسط حاج عبدالرضا هلالی از سایت عقیق با عنوان بین هر مناجاتی
اذان از سایت تبیان با عنوان گلبانگ اذان استاد محمود رمضان
مدایح (به شادی ) توسط کربلایی جواد مقدم بمناسبت رجب المرجب درباره حضرت رسول صلی الله علیه و اله از سایت راسخون با عنوان کربلایی جواد مقدم - سال 1395 - عید مبعث - سینه زدن عبادته (شور)
ندبه انتظار توسط حاج محمد رضا بذری بمناسبت رجب المرجب درباره حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف از سایت راسخون با عنوان حاج محمد رضا بذری - شب شهادت امام هادی علیه السلام 96 - چه فایده وقتی نیسیتی تموم عالم هم باشن کنارم (مناجات با امام زمان (عج) و روضه امام حسین (ع) و روضه امام هادی (ع))
ترتیل توسط استاد خالد القحطانی درباره 18 - کهف از سایت mp3quran.net با عنوان قرآن کریم سوره کهف - حفص از عاصم
درس حوزوی توسط آیت الله العظمی جوادی آملی درباره 6 - انعام از سایت راسخون با عنوان سوره ی انعام آیات 38 تا 39
کلیپ سخنان توسط آیت الله العظمی بهجت درباره دین از سایت مرکز تنظیم و نشر آثار آیت الله العظمی بهجت ره با عنوان دعا برای نجات همه مسلمانان از بلاها
کتاب صوتی توسط حجت الاسلام و المسلمین علی ملکی از سایت پی سی دانلود با عنوان ترجمه شنیداری قرآن کریم - ویژه جوانان و نوجوانان - علی ملکی - سوره المؤمنون
در باره ما
|
تماس با ما
|
نظرخواهی
خدمات تلفن همراه
مر
ا
جعه: 169,637,196